„Timex Archive – marka zawsze na czasie”

2017-05-11
 „Timex Archive – marka zawsze na czasie”
Timex to amerykańska firma dostarczająca zegarki miliardom ludzi na całym świecie. Od 1854r. nieustannie podnosi poprzeczkę swoim konkurentom, tworząc czasomierze spełniające oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Wychodząc na przeciw ich potrzebom w ofercie znajdują się zarówno produktem będące eleganckim dodatkiem, jak i sportowym akcesorium.  
   
                                         
          

Historia marki sięga 1854r., kiedy to w Naugatuck Valley w stanie Connecticut powstała firma produkująca zegarki pod szyldem: „Waterbury Clock Company”. Z powodu szybkiego rozrostu firmy zdecydowano się w 1880r. utworzyć siostrzane przedsiębiorstwo o nazwie „Waterbury Watch”. W tym samym roku firma wypuściła swój pierwszy zegarek kieszonkowy Waterbury Clock. Niedrogi czasomierz okazał się być strzałem w dziesiątkę i szybko rozsławił producenta. W fabryce dużą rolę odgrywały kobiety- właściciele uznali bowiem, że ich zwinne ręce doskonale nadają się do składania delikatnych mechanizmów. Do końca lat 80-tych stanowiły ok. 40% zatrudnionych.Co ciekawe to właśnie model  „Elfin”, złożony ze  stu częściowego mechanizmu, skierowany do damskiej części odbiorców, skradł serca Amerykanek.

Kolejnym przełomowym momentem dla amerykańskiej firmy był rok 1896. Wtedy to Waterbury Clock nawiązało współpracę z Robert H. Ingersoll & Bro. Efektem kolaboracji było stworzenie zegarka „Ingersoll Yankee”. Sprzedawany za jednego dolara czasomierz, zyskał miano „zegarka, który rozsławił dolara”, który był  w tamtych czasach najczęściej wypłacaną, najniższą stawką dzienną za przepracowany dzień Amerykanina. W ciągu 20 lat sprzedaż oscylowała w granicach 40 milionów egzemplarzy. „Yankee” był noszony niemal przez wszystkich, począwszy od pucybutów po pisarza Marka Twaina.  

Udział wojsk amerykańskich w I Wojnie Światowej skłonił producentów do innowacji. Żołnierzom potrzebny był sposób na mierzenie czasu, przy jednoczesnej możliwości użycia broni. W ten sposób powstała przerobiona wersja kieszonkowego, damskiego modelu Ingersoll Ladies’ Midget na wygodny naręczny zegarek. Jeszcze w trakcie wojny, trend noszenia czasomierza na nadgarstku został zaadaptowany przez społeczeństwo.

Producenci nie zapomnieli także o najmłodszych. W dotarciu do tej grupy odbiorców, poszukiwali ratunku w czasach kryzysu. Nic nie mogło tak zadziałać na dzieci, jak niesamowicie popularny wtedy wizerunek Myszki Miki. Waterbury Clock wykorzystało więc postać z kreskówki na bazie wyłącznej licencji, tworząc w latach 30. „The Mickey Mouse Character Watch”. Pomimo kryzysu, produkt w przeciągu kilku lat sprzedał się w ilości 2 milionów egzemplarzy.
Podczas II Wojny Światowej doszło w firmie do licznych zmian. Nowym właścicielem stał się Thomas Olsen i Joakim Lehmkuhl. Produkcja zegarków została wstrzymana, a firma zaczęła produkować sprzęt służący wsparciu toczącej się wojny. W 1944r. zmieniła się także nazwa, na „United States Time Corporation”. Dopiero po wojnie firma powróciła do produkcji zegarków, już pod szyldem Timex’a. Pierwszy model zegarka wyposażono w nowszy, tańszy i jednocześnie bardziej wytrzymały mechanizm. Równocześnie z wypuszczeniem go na rynek, firma zainwestowała w reklamę. Głośnym echem odbiła się kampania przedstawiająca poddawanie wszelkim „torturom”, zegarków Timex’a. Na ciężkie próby czasomierz wystawiali m.in. znany  bejsbolista Mickey’ Mantle i bokser Rocky Marciano. Wykorzystano również pływające żółwie w zegarkach, co miało udowodnić ich wodoodporność, oraz chwytliwe hasło: TIMEX - It Takes a Licking and Keeps on Ticking". Jedną z lepszych decyzji, jakie podjęła marka w 1956r. było nawiązanie współpracy z najpopularniejszym reporterem lat 50-tych. John Cameron Swayze, na żywo w swoim programie, poddawał produkt Timex’a licznym wyzwaniom, jak m.in. zrzucanie zegarka z zapory Grand Coulee lub próbie z udziałem nurka skaczącego z wysokich na 25 metrów klifów Acapulco. Widzowie chętnie podsyłali swoje pomysły na kolejne odcinki, a slogan „nawet zbity dalej tyka” na stałe zapisał się w pamięci Amerykanów.

      

W 1960r. firma wypuściła na rynek model Cavatina, pierwszy kobiecy zegarek z kategorii fashion. Miał on pasować do każdego stroju i nadawać się na wszystkie okazje. W przeciągu trzech lat model stał się popularny, na tyle, by zawładnąć 1/3 całego rynku kobiecych zegarków.
 
W latach 70-tych firma uzyskała rekordową sprzedaż ponad 500 milionów zegarków. Co oznaczało, że ponad połowa mieszkańców USA nosiła na nadgarstku Timex’a. W 1974r. producent wykazał się kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem wprowadzając na rynek pierwszy zegarek z wyświetlaczem LCD. Model wyposażony był w kalendarz, kalkulator, chronograf i alarm.

W 1986r. Timex Corporation zaprezentowało światu The Ironman Triathlon Watch. Zegarek szybko stał się bestsellerem w Ameryce, jednocześnie wiodąc prym na rynku światowych zegarków sportowych.

                       

Kolejnym pomysłem wprowadzonym przez markę w 1992r. był system podświetlania tarczy - Indiglo Night Light. Pozwoliło to  w 1993r., zwiększyć sprzedaż dziesięciokrotnie na japońskim rynku. Nie tracąc rozpędu, już 2 lata później marka mogła poszczycić się kolejnym osiągnięciem technologicznym. Model Data Link, stworzony we współpracy z firmą Microsoft, umożliwiał przesyłanie danych z komputera do zegarka, bez dodatkowych urządzeń.

By przybliżyć odbiorcom zmiany dokonane w procesie produkcji zegarków na przestrzeni lat i jednocześnie uczcić historię marki, firma otworzyła The Timexpo Museum. Miejsce edukacji znajdujące się w Waterbury w Connecticut powstało w 2001r. Celem założenia muzeum było pokazanie zaangażowania przedsiębiorstwa w życie społeczne.  



Z początkiem XXI w. Timex posiadał pozycję lidera, dostarczając na rynek produkty innowacyjne, funkcjonalne i zaskakujące swoim zastosowaniem. Marka ciągle brnąca do przodu, wychodziła naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów. Zegarek przestał pełnić tylko podstawową funkcję, a dodatkowo zaczął mierzyć prędkość, odległość, czy monitorować pracę serca. Czerpiąc inspirację z nowoczesnych technologii i idąc z duchem czasu, Timex nie zapomniał jednak o przyświecającej firmie od samego początku dewizie. By tego dowieść marka wypuściła na rynek w 2015r. linię Timex Archive. Jak pokazuje kolekcja ponadczasowość może iść w parze z postępem, klasyka nie wyklucza innowacyjnego podejścia, a każdy styl jest dobry. Dlatego też klienci mogą personalizować swoje zegarki i tworzyć własne projekty.

Linię Timex Archive znajdziecie w naszym sklepie stacjonarnym na Mokotowskiej 24 oraz online na vtrn.pl
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel