10 najlepszych kolaboracji Carhartta

2017-08-07
10 najlepszych kolaboracji Carhartta
Carhartt to marka, której nie trzeba przedstawiać miłośnikom streetwearu. Większość  z nas doskonale zna historię firmy i jej kluczowe kolaboracje. To właśnie na nie czekamy z niecierpliwością, a efekty współpracy wzbudzają w nas zachwyt. Aby razem powspominać perełki, które wypuścił Carhartt wraz z innymi markami, stworzyliśmy listę 10 najlepszych kolaboracji z poprzednich lat.

Jeśli chcesz przypomnieć sobie drogę Carhartta na szczyt, odsyłamy do naszego poprzedniego wpisu:
http://www.vtrn.pl/Historia-Carhartt-w-pigulce-blog-pol-1464636522.html




1.       Patta x Carhartt “Wild at Hartt” 2014



Tej kultowej kolaboracji nie mogło zabraknąć w naszym zestawieniu. Kolekcja „Wild at Hartt” powstała w ramach celebracji 10-lecia marki Patta i była pierwszą współpracą tych dwóch streetowych brandów. Gdy w 2004 roku Edson Sabajo i Guillaume 'Gee' Schmidt otwierali pierwszy butik, nie myśleli o biznesie i zysku. Kierowało nimi zamiłowanie do ulicznej kultury i hobbystyczne zacięcie do butów. Dzięki licznym kolaboracjom z najlepszymi streetowymi markami Patta wybiła się nie tylko na rodzimym, ale również na światowym rynku. W kolekcji „Wild at Hartt”  znalazły się klasyczne modele kurtek, kamizelka, czapka, a także spodnie. Każdy element odzwierciedlał streetową estetykę Patt’y oraz przywiązanie Carhartta do tradycyjnej odzieży roboczej.  Wszystkie elementy zostały utrzymane w stonowanej kolorystce, z przewagą czerni.

2.       WTAPS x Carhartt WIP 2015  



W 2015 roku mogliśmy cieszyć się mini-kolekcją stworzoną wspólnie z japońskim gigantem, WTAPS. Historia WTAPS rozpoczęła się w 1993 roku i jest związana z niejakim Tetsu Naishiyama, znanym jako TET. Od początku swojej działalności WTAPS kieruje się dwiema zasadami. Pierwszą z nich jest odniesienie do Miya-Daiku - historycznej grupy stolarzy, którzy podczas wytwarzania swoich wyrobów wykorzystywali każdy kawałek drewna, tak aby nic się nie zmarnowało. Natomiast drugą zasadą są reguły oraz nauki płynące z taoizmu. Dzięki współpracy marek o tak bogatej historii powstała mini-kolekcja składająca się z  ponadczasowej kurtki i workwearowej kamizelki. Modele pojawiły się w dwóch kolorach: navy i tan. W obu przypadkach nie zabrakło firmowych naszywek, a na plecach także napisów, takich jak „Urban Territory”. Wszystko wykonane zgodnie z klasycznym krojem Carhartta, zawierającym: skośne kieszenie, zapięcie na suwak i charakterystyczny kołnierzyk.  

Jeśli zainteresowała Cię historia WTAPS i chciałbyś się dowiedzieć więcej o tym brandzie, koniecznie przeczytaj nasz wpis:
http://www.vtrn.pl/Krotka-historia-kolaboracji-VANS-x-WTAPS-blog-pol-1472055607.html

3.       Carhartt WIP x P.A.M. Fall/Winter 2015 Women’s Collection



Carhartt nie zapomina, że kobiety równie mocno zaangażowane są w streewear. Kolaboracja z marką P.A.M. została poświęcona właśnie im. Australijski brand „Perks and Mini” od lat zachwyca swoim innowacyjnym podejściem do klasycznej kultury streetwearu, mocno naginając jej kanony do swoich projektów. Założona w 2000 roku firma bazuje na mieszance rzeczy pięknych z uchodzącymi za dziwne, włączając w to popowe trendy i poczucie humoru. W kolekcji „Ashio Dozen Ghost Town” znalazły się kurtki, bluzy, kombinezony i czapki, a nawet długa spódnica oraz buty. Wszystkie elementy będące odzwierciedleniem klasycznych krojów Carhartt’a, wykonane zostały w estetyce australijskiej ekipy.  Motywem przewodnim kolekcji były printy grzybów uzupełnione utylitarnymi detalami.  Zdecydowanie jest co wspominać!

4.       Carhartt WIP x Highsnobiety 10th Anniversary - 2015



Z okazji 10-lecia istnienia Highsnobiety została wydana specjalna kolekcja stworzona we współpracy z marką Carhartt. Internetowy portal od lat zapewnia dostęp do najświeższych informacji ze świata mody, kultury, muzyki i sztuki. W jednym miejscu zbiera najważniejsze trendy sezonu, a także przedstawia najlepsze kolaboracje. I w końcu postanowił uczestniczyć w jednej z nich. Carhartt WIP x Highsnobiety 10th Anniversary to: klasyczna czapka beanie, bluza hoodie, longsleeve oraz spodnie dresowe. Wszystko dostępne w dwóch wersjach kolorystycznych: czarnej i białej. Mini-kolekcja została oznaczona fontem Carhartt, w którym umieszczono także logo portalu. Projektantom udało się delikatnie podkreślić miejsca powstania obydwu brandów – Nowy Jork oraz Berlin.    

5.       Eminem x Carhartt x Air Jordan 4 - 2015 


Źródło: https://sneakerbardetroit.com  

Wybitna kolekcja, która na stałe została w pamięci wszystkich sneakersheadów. Nie tylko ze względu na nietypowy sposób sprzedaży czy ograniczoną liczbę par, ale przede wszystkim dzięki celowi, na który zostały przeznaczone pieniądze uzyskane na aukcji. Projekt buta powstał z okazji 15-lecia wytwórni Slim Shady Records. Do obiegu trafiło 10 wyjątkowych par, ich aukcja odbyła się na e-bay’u , a dochód z niej miał wesprzeć Marshall Mathers Foundation. Do produkcji cholewki buta użyto materiału innego niż zwykle. Tym razem zrobiona ona była z czarnego płótna, co miało odwzorować roboczy charakter ubrań Carhartt. Zaskakująca okazała się także ilość detali, takich jak chociażby chromowe oczka na sznurówki, czy grafiki z odwróconą literą E oraz hokejową maską na tyle – znak rozpoznawczy rapera. Dzięki aukcji, która odbyła się 10 listopada 2015 roku, udało się zebrać łącznie  227,552 $. Najtańsza para została sprzedana za 18,7500$, a najdroższa za 30,100$. Aż strach pomyśleć, ile w tej chwili warte są te buty.

6.       Chevrolet x Carhartt -2016


Źródło: https://www.autoblog.com  

Kolaboracja dość nietypowa w świecie streetwearu. Koncepcyjny model 2017 Silverado 2500HD Carhartt to samochód zaprezentowany przez firmę Chevrolet. Produkty marek łączy niewątpliwa wytrzymałość, maksymalna żywotność i przeznaczenie dla osób, które każdy dzień spędzają w pracy. W momencie gdy jakość gra główną rolę, te dwie marki sprawdzają się najlepiej. Silverado 2500HD Carhartt napędzany jest nowym silnikiem Duramax 6.6L V8 turbo-diesel i dysponuje mocą 445KM (332kW). Jego wnętrze wykończone zostało przy użyciu  najwyższej jakości materiałów, a elementy logo Carhartta możemy znaleźć m.in. na fotelach, podłokietnikach i drzwiach. Symbol marki wykonany został ze specjalną starannością, przy użyciu potrójnych szwów obecnych także w kurtkach streetowego brandu. Jeśli interesujesz się nie tylko modą uliczną, ale także motoryzacją, koniecznie sprawdź ten model.

7.       Carhartt WIP X ISLE Skateboards X Raphael Zarka - 2016



Kolaboracja, która przedstawia połączenie streetwearu z dziedziną sztuki współczesnej – geometrią przestrzenną, której smaku dodaje współpraca na linii Carhartt – ISLE Skateboards. Marka zajmująca się produkcją deków od 2013 roku, zachwyca swoją estetyką i nowoczesnym wykonaniem. To co charakteryzuje twórców, to nieograniczona kreatywność i wyszukany design. Idealnym uzupełnieniem dream teamu okazał się być artysta Raphael Zarka, którego działalność skupia się na rzeźbie, fotografii, wideo i formie pisemnej. Jako wieloletni skateboarder wydał książki o historii tej subkultury, podkreślając piękno ponownego wykorzystania przestrzeni miejskiej. W kolekcji znalazły się: t-shirty z geometrycznymi wzorami, kurtka oraz deski. Dodatkowo z tej okazji została stworzona wystawa, na której można było zobaczyć wcielone w życie płaskie geometryczne formy - drewniane rzeźby będące zarówno dziełami sztuki, jak i przeszkodami wykorzystywanymi do tricków.

Więcej ciekawostek na temat tej kolaboracji znajdziesz w naszym artykule:
http://vtrn.pl/Carhartt-WIP-x-ISLE-Skateboards-x-Raphael-Zarka-czyli-geometryczna-kolaboracja-blog-pol-1479412718.html


8.       Carhartt WIP X RETROSUPERFUTURE - 2016


Źródło: http://www.estillmag.com  

Będąc przy temacie akcesoriów, nie sposób pominąć tematu piątej z rzędu kolaboracji Carhartt’a z włoskim wytwórcą okularów, firmą RETROSUPERFUTURE. Marka założona w 2007 roku przez Daniela Beckermana zdobyła popularność dzięki prostocie i eklektycznemu wyglądowi swoich wyrobów. W kolekcji z 2016 roku znalazły się propozycje dla kobiet i mężczyzn oparte o model oprawek Brightmoor i szkła Zeiss. Okulary dostępne były w trzech wersjach kolorystycznych: Ochre, Navy i Fern. Z sezonu na sezon wspólnymi siłami marki starają się zaskoczyć nas swoimi nowościami. Pomimo że w tym temacie trudno o szokujące różnice, to właśnie prostotę i kolorystyczne wariacje lubimy najbardziej.


9.       Carhartt WIP X Timex Acadia - 2017



Timex to marka zegarków z fascynującą historią i wieloletnią tradycją. Niejednokrotnie zaskakiwała, wypuszczając klasyczne modele w unowocześnionej wersji. Tak jest również przy okazji kolaboracji ze streetwearowym brandem. Do współpracy wybrano model zegarka Acadia, dostępnym z paskiem w kolorze oliwkowym lub czarnym. Posiada on tarczę Indiglo z zegarem  12-24 godzinnym. Jest wodoszczelny do 50m. Aby subtelnie podkreślić kolaborację, zdecydowano się dodać klasyczną naszywkę Carhartt’a na pasku oraz branding na tarczy. Prostota designu oraz niezawodność mechanizmu idealnie podkreślają charakter obydwu firm. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat historii marki Timex, sprawdź nasz wcześniejszy wpis: 
http://vtrn.pl/-Timex-Archive-marka-zawsze-na-czasie-blog-pol-1492613413.html

10.       Vetements x Carhartt - 2017


Źródło: http://www.nssmag.com  

Nasze zestawienie zamykamy niedawną kolaboracją Carhartt x Vetements. Francuski brand na czele z Demną Gvasalia prezentuje alternatywne podejście do mody. Jej ubrania charakteryzują formy typu oversized, zmienne konstrukcje, wydłużone kroje, a także ekstrawagancja i nieoczywistość kształtów. Tym razem wraz z marką Carhartt paryski producent starał się wskrzesić do życia klasyczną koncepcję pracowniczego uniformu. Koszula “Chemise Denim” oddaje ducha czasów świetności robotniczej odzieży. Produkt dopracowany w każdym detalu wyróżnia się kontrastowymi szwami, srebrnymi guzikami, oraz brandingiem obu marek.      

Carhartt cały czas zaskakuje nas nowymi kolaboracjami, a każda z nich przynosi kultowe kolekcje.
Z niecierpliwością czekamy na kolejne!
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel