Levi’s Skateboarding

2017-05-23
Levi’s Skateboarding
W dzisiejszych czasach dżinsy to główny element garderoby każdego z nas. Niezależnie od wykonywanego zwodu czy płci znajdują one miejsce w każdej szafie. Pomimo obecności na rynku wielu marek specjalizujących się w produkcji spodni, są firmy, po których produkty sięgamy najczęściej. Jedną z nich jest doskonale znany wszystkim brand – Levi’s.
Początków  amerykańskiego brandu upatrywać należy w Bawarii. To tam w 1839r. w niezamożnej żydowskiej rodzinie przyszedł na świat Löb Strauß. Nie miał on łatwego dzieciństwa, szóstka rodzeństwa, chory na gruźlicę ojciec oraz okolica niesprzyjająca osobom żydowskiego pochodzenia, mocno dały się we znaki młodemu chłopakowi. Dlatego po śmierci ojca, swojej szansy szukał w podróży do Ameryki, na którą zdecydował się w 1846r. idąc tym samym w ślady swojego starszego rodzeństwa.

Po przyjeździe początkowo pomagał braciom w prowadzeniu biznesu pod nazwą “J. Strauss Brother & Co.” Firma zajmowała się sprzedażą różnego rodzaju materiałów. Gdy Levi (jak go nazwali amerykanie)  zorientował się, że dobrze radzi sobie w biznesie, w 1853r. przeniósł się do San Francisco. Tam założył firmę o nazwie „Levi Strauss & Co.”



Początki jego działalności przypadły na lata gorączki złota. Firma zajmowała się sprowadzaniem oraz handlem materiałami i ubraniami. Zapotrzebowanie na wytrzymałe tkaniny było bardzo duże. Poszukiwacze złota potrzebowali nie tylko pokrycia namiotów, ale również roboczych kombinezonów. Jednym ze stałych klientów Straussa był krawiec z Nevady -  Jacob Davis. Kupował on od Leviego materiały i szył ubrania dla swoich klientów. Gdy wpadł na pomysł ulepszenia i wzmocnienia spodni zaproponował swojemu dostawcy współpracę. Tym ulepszeniem było zastosowanie nitów w miejscach, gdzie dżinsy były najbardziej narażone na zniszczenia.

Levi Strauss i Jacob Davis założyli spółkę, a 20 maja 1873r. otrzymali patent z amerykańskiego urzędu. Ta data uznawana jest  jako moment powstania współcześnie znanych dżinsów – „blue jeans”. Spodnie szybko zdobyły uznanie, a dzięki swojej wytrzymałości nadano im nazwę „Waist overalls” („kombinezon do pasa”). Model ten znany szerzej jako 501, uznawany jest za modowy hit XX w. W kolejnych latach założyciele zdecydowali się do klasycznego modelu dodać inne elementy, jak np. obszycia na kieszeniach, kieszonkę na zegarek czy guziki do szelek. Wszystko po to, by odróżnić się od konkurencji, która zaadoptowała trend nitów do swoich wyrobów. Dodatkowo, firma w 1886r. zaczęła umieszczać skórzaną metkę na tyle spodni z grafiką przedstawiającą parę koni próbujących przerwać spodnie, co miało podkreślić ich wytrzymałość.



W 1902r. w wieku 73 lat zmarł Levi Strauss pozostawiając firmę swoim siostrzeńcom. Oprócz niesamowitej żyłki do interesów Levi dał się zapamiętać jako osoba wyjątkowo hojna. Część swoich dochodów zawsze przeznaczał na działania charytatywne, również wymieniając w testamencie zapis dla Bay Area – organizacji pomagającej biednym i dzieciom.

W 1906r. nadeszły ciężkie czasy dla firmy. San Francisco nawiedziło silne trzęsienie ziemi, które nie oszczędziło zakładu produkującego spodnie Levi's. Marka podniosła się jednak z kryzysu i kontynuowała budowanie swojej potęgi. Kolejnym dotąd nieodkrytym rynkiem, na który postawiła firma, były dżinsowe spodnie dla kobiet. Swój pierwszy model skierowany do tej grupy odbiorców wypuściła w 1934r. „Lady Levi’s” w Ameryce zostały rozpromowane w magazynie Vogue.



Na rynek europejski Levi’s zawitał w latach 40, a wraz z pojawieniem się na szklanych ekranach, zyskał niezwykłą popularność i zanotował istotny wzrost sprzedaży. Kluczowym momentem oraz wkroczeniem na stałe do świata kultury dla Levi’sa była okładka płyty Rolling Stones'ów zaprojektowana w 1971 r. przez Andy’ego Warhola. Członkowie zespołu ubrani byli w dżinsy tej marki i pozowali z otwartymi rozporkami. Ludzie zapragnęli wyglądać tak samo jak swoi filmowi ulubieńcy, jak Marlon Brando czy James Dean. W levisach coraz częściej można było zobaczyć też gwiazdy, będące chodzącą reklamą brandu. Wśród nich nie zabrakło Elvisa Presley’a, Marylin Monroe czy Brigitte Bardot. Idąc tym trendem i chcąc wykorzystać potencjał, Levi's w 1966 r. wypuścił swój pierwszy spot reklamowy.



Podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles w 1984r. swoją premierę miała kultowa kampania reklamowa „501® Blues”. Miała ona na celu zakomunikować zmianę w sposobie docierania do klientów. Dotychczas dżinsy przedstawiane były jako „Blue Levi’s”, jednak wraz z zatrudnieniem do współpracy Mike’a Koelker’a z agencji reklamowej Foote, Cone & Belding, w firmie narodziła się nowatorska koncepcja. Od tej chwili każdy model spodni określany był numerem partii, co do dziś jest znakiem rozpoznawczym dżinsów Levis’a.

W 1996 r. odbyła się premiera linii LEVI’S® Vintage Clothing, będącej odniesieniem do dziedzictwa amerykańskiej odzieży robotniczej. W kolekcji znalazły się klasyczne kroje, tkaniny i detale rodem z minionych lat. Inspiracją były początki działalności firmy oraz amerykańscy robotnicy. Dla fanów stylu vintage, Levi's wprowadził również sezonowe kolekcje Tribute, dzięki którym można nabyć kultowe wydania i edycje specjalne produktów marki.



Przez 140 lat swoich przemian Levi's nie raz udowodnił, że potrafi połączyć przywiązanie do tradycji, z podążaniem za nowymi trendami i zmieniającymi się potrzebami odbiorców.  

Marka od dawna inwestuje w kulturę skateboardingu, nie tylko dostarczając na rynek odpowiednie ubrania, ale również wspierając lokalne sklepy oraz inicjatywy mające na celu budowę parków.



Prezentowana kolekcja „Levis Skateboarding 2017”  to kolejna linia dedykowana skaterom jaka wyszła spod rąk designerów tej legendarnej marki. Kolekcja charakteryzuje się wytrzymałością oraz ponadczasowym wyglądem. Sztandarowym modelem serii są nieśmiertelne Levis 511 slim. Dżinsy wykonane są trwałym szwem, z wytrzymałego na ścieranie i rozciąganie materiału. Wszystkie ubrania z tej linii to nie tylko jakość, trwałość i wygoda, to także wrażenie. Kolekcja zaprojektowana, opracowana i testowana przez skaterów to tak naprawdę dobrze znane klasyki zmienione tak, aby sprostać wymaganiom skateów.



Co możemy znaleźć przeglądając „Levis Skateboarding”? Przede wszystkim: kultowe modele dżinsów (504, 511, 513) oraz materiałowe spodnie, koszulki, bluzy
i lekkie kurtki. Każdy element i dobór materiałów sygnowany jest logiem Levis’a, co daje nam pewność najwyższej jakości. Dodatkowo wszystkie oryginalne spodnie z kolekcji Skateboarding posiadają od wewnętrznej strony kieszeni krótką historię marki oraz otagowane guziki, nity i naszywki. W spodniach zastosowano połączenie materiałów – Cordurę, która zwiększa odporność dżinsów na zniszczenia i przetarcia oraz Lycrę – by zwiększyć ich elastyczność i wygodę. Przed ryzykiem rozerwania kroku ochraniać mają podwójne przeszycia oraz zastosowanie dodatkowego materiału na tylnych kieszeniach. Gdyby tego było mało, firma zadbała także
o użyteczność wprowadzając m.in. dodatkową kieszonkę na drobne rzeczy. Co najważniejsze spodnie mimo swojej odporności na zniszczenia pozwalają skórze oddychać oraz w żaden sposób nie krępują ruchów przy wykonywaniu trików.    

Asortyment marki Levi's znajdziesz w naszym sklepie po kliknięciu w link
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel