Sandqvist - historia szwedzkiej klasyki

2018-09-14
Sandqvist - historia szwedzkiej klasyki
Sandqvist - historia szwedzkiej klasyki


Skandynawski styl od lat pozostaje niedoścignionym wzorem dla wszystkich perfekcjonistów, kochających minimalistyczny design i wysoką funkcjonalność. Pewnych rzeczy nie da się podrobić, a w projektach rodem ze Skandynawii liczy się właśnie przywiązanie do wyjątkowych tradycji. Przedstawiamy Wam markę, od której od razu czuć klimat miejsca, z jakiego pochodzi. Zapytaj twórców, jak to robią. Nie powiedzą, bo nie da się opowiedzieć o tym, jak pokazywać to, kim jesteś. Sandqvist. To stan umysłu, swego rodzaju podstawy, których nie zrozumiesz, bo pochodzisz z innego świata. Simple as that.


Szwedzka marka Sandqvist powstała w piwnicy sztokholmskiego mieszkania w 2004 roku. Stoi za nią pewien inżynier - Anton Sandqvist. Wielki fan mechaniki tradycyjnej, który doszedł do wniosku, że realizowany od lat zawód przestaje go cieszyć. Co gorsza, nie stawia mu już intelektualnych i kreatywnych wyzwań. Marka początkowo była dla niego eksperymentem. Mógł w niej połączyć swoje doświadczenia zawodowe, zainteresowania i lifestyle z charakterystycznym skandynawskim stylem i funkcjonalnością. Brzmi imponująco, bo źródeł inspiracji naprawdę było mnóstwo. Jak sam mówi, sporo czerpał zarówno od szwedzkich projektantów (m.in. Jana Wilsgaarda, twórcy sukcesów Volvo), jak i od wojska, bo kilka motywów i rozwiązań podpatrzył właśnie wśród szwedzkich wojskowych.

Sandqvist to połączenie vintydżowego szwedzkiego outdooru z nowoczesnymi materiałami. Funkcjonalności z minimalizmem, użyteczności z designem. Projekty marki zobaczymy zarówno na Tygodniach Mody, jak i w lesie na północy Szwecji u przypadkowo spotkanego wędrowcy. Nie będą zaskoczeniem w żadnym z tych miejsc, bo w każdym się odnajdują idealnie. Historia i ponadczasowość zderza się tutaj z wizją przyszłości. Zawsze jednak na jasno określonych zasadach, które nie ulegają tymczasowym trendom.

Początkowo całą działalność - od zamawiania materiałów przez produkcję po dystrybucję - prowadził samodzielnie. Później dołączył do niego jego brat - Daniel oraz przyjaciel z dzieciństwa- Sebastian Westin. Marka szybko zyskała popularność i pojawiała się w coraz większej ilości sklepów. Nie minęła chwila, a już była kojarzona międzynarodowo. Pojawiały się kolejne produkty, modele, wzory. To miał być eksperyment, a zaczął przynosić coraz bardziej zaskakujące efekty. Rosły potrzeby, a wraz z nimi oczekiwania.

Co ciekawe, niezależnie od rosnącej popularności, masowej produkcji i otwierania kolejnych sklepów (jest już ich ponad 600 na całym świecie), za marką nadal stoi ta sama trójka: Anton, Daniel oraz Sebastian. Rozwój i międzynarodowy sukces nie mogły przysłonić najważniejszego: idei, jaka towarzyszy marce Sandqvist.

Młodzieńcze doświadczenia i skandynawski styl życia pozostawiły swój ślad. To z nimi kojarzy się Sandqvist. Wyprawy w góry, łowienie ryb, wielogodzinne przechadzki po lasach... To nieskrępowana wolność, kontakt z naturą i oderwanie od otaczającej rzeczywistości tworzą charakter marki. Trwanie na rynku zapewniły jej, nieco paradoksalnie, przywiązanie do historii i tradycji. Sandqvist idzie z duchem czasu, ale na swoich warunkach. Dostosowuje się do potrzeb kolejnych klientów, stawiając na jeszcze lepszą jakość, wytrzymałość i użyteczność. Jednego nie zmieni nigdy. Kupując produkty Sandqvist, trzeba pogodzić się z tym, że marka nie zmieni swojego designu dla nikogo. Nie będzie próbowała zadowolić wszystkich, by trafić jeszcze szerzej. To Sandqvist. Take it or leave it.



2016 Veteran
All rights reserved
Made by naTY
Płatności
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel